8 Mart 2016 Salı

AMERİKA :)

Herkese merhaba , 
Size sözünü verdiğim gibi Amerika'dan seyehat notlarım ile karşınızdayım :) 
Herkesin hayatında mutlaka ama mutlaka 1 defalığına bile olsa gitmesi , görmesi , ve Newyork şehrinin enerjisini hissetmesi gerektiğini söyleyerek başlamak istiyorum ... :) 
Bu yazımda sizlere nerede uygun fiyata alışveriş yapabileceğinizi, nereleri gezmeniz görmeniz gerektiğini ve sizleri gittiğinizde mutlaka tatmanız gereken bir tatlı ile tanıştıracağım :)




Atlantik Okyanusu üzerinde buzullardan geçtiğimiz ve hayranlıkla aşağıyı izlediğimiz 11 saat süren bir uçak yolculuğunun ardından ,otelimize varıp yerleşiyoruz ve başlıyoruz alışverişe ... :)
Gelelim alışveriş için önceliğimin olduğu ilk mağazaya . Metroda R hattı ile gidebileceğiniz ,Cortland Metro durağının hemen yanında bulunan  Century 21 adlı bu mağazaya bir defa girerseniz yaklaşık 2-3 saatinizin nasıl geçtiğini anlamazsınız bile :) Bu mağaza aynı bizim Türkiye'de bulunan Boyner mağazalarının biraz daha kapsamlısı diyebilirim ..Yaklaşık 6-7 katlı , Ev araç-gereçleri , elektronik , Makyaj , Kozmetik ,Gözlük , Çanta (Dünya markaları )  , Cüzdan , Giyim ( Dünya markaları) , İç çamaşırı , Ayakkabıya ait bölümleri bulunan (Ayakkabı deyince aklınıza her ne geliyorsa) , her katta kendinizi kaybettiğiniz bir alışveriş merkezi diyebilirim . Parantez içinde dünya markaları diye belirtiyorum ama hangi birine belirtsem bilemiyorum çünkü bu mağazada herşey bizim Türkiye'de alırken el yakan cinsten olan ürünlerden .. Markalardan bahsetmem gerekirse ;
 Michael Kors, Tommy Hilfiger, Armani , U.S Polo , Ralph Lauren, Samsonite , Hugo Boss , Guess diyebilirim ve bu örnekler daha uzaar gider :)) Fiyatlara gelince , Ben hemen size örneklerle devam ediyim . Tommy 'den bir gözlük aldım 14$ , Dünya markası iç çamaşırları 7$-15$ arasında değişiyor , Tr'de Tommy'den yada Guess markalarından almakta zorlanacağınız çantalar cüzdanlar 10$-20$ arasında değişiyor :) Yani bu mağazada 2-3 saatinde nasıl geçtiğini anlamazsınız, 5-6 saatinde :) 

Gelelim bir diğer mağazamıza . TjMaxx adlı bu mağaza 5. ci caddeye yakın bir konumda yer alıyor.
Bu mağaza Century 21'den biraz daha küçük , yani 2 katlı ama yine herşeyi bulabildiğiniz , özellikle benim makyaj gereçlerimi , bazı far setlerimi aldığım mağazadır . Fiyatlar oldukca düşüktür , Burada da dünya markaları var ve spor giyim ağırlıkta.. Bu mağaza içinde yine örneklerle başlıyorum ; New balance montum 21$ , Batiste kuru şampuanlarımın tanesi 4$ ( bütün reyonu satın almıştım ) , far setleri 3$ ile maksimum 7$ dolar arasında , makyaj süngerleri 3$ (fotoğrafta da görebilirsiniz , kalitesinden şüpheniz olmasın ) , Guess cüzdanları 5-10$ arası , Coach ayakkabılar 20$-30$ arasında , Michael Kors ve Tommy Hilfiger cantalar ve ayakkabılar  20$'ı aşmaz :) 


İlk seyehatimde 5 günlük kısıtlı bir sürem vardı bu yüzden çok koşturmalı geçmişti , 1 ay sonrasında gerçekleştirdiğim seyehatimde ise 7 günlük bir sürem olduğu için ,ve 1 ay öncesinden Manhattan bölgesi hakkında bir bilgim olduğundan daha kolay geçti . İlk gidişimde daha çok alışverişe ağırlık verirken , İkinci gidişimde yemek , ve ünlü restorantlarına zaman ayırıp değişik tatlarından tatmayı tercih ettim . İşte sizi bir tatlı ile tanıştıyorum !
 Russian Tea Room adlı restorant gerçekten yemekleriyle ,konseptiyle çok başarılıydı . Gitmemde ki en özel sebep ise 24 karat altın süslemesi olan bu tatlıyı tatmak istememdi :) 

Dondurmadan oluşan bir tatlı olup , tadı tarif edilemeyecek kadar güzel kadife gibi bir tatlı deyip , hızlıca konuyu değiştiriyorum,yoksa sırf bunun için birazdan kendimi bilet alırken bulacağım :) 
 Ve geliyorum Victoria Secret mağazasında yaptığım alışverişe...
Victoria Secret biliyorsunuz ki ülkemizde oldukça pahalı bir mağaza...Ama Amerika'ya giderseniz ,buradan aldığımız bir ürün fiyatına oradan mağazayı topladığımızı anlayabilirsiniz  :)
Ben ilk seyahatimde gittiğimde (Kasım 2015) indirime denk geldim ve fotoğrafta gördüğünüz ürünlere ( 2 adet vücut spreyi +1 vücut losyonu) kombin yaparak 20$ 'a sahip oldum.
Ocak 2016'da gittiğimde ise yine bir set kombin yapıp 30$'a aldım . VS ürünlerinden en sevdiklerim ve aynı zamanda fotoğrafta gördükleriniz de Coconut Passion ve Vanilla Lee adlı ürünlerdir.
Aldığım makyaj çantaları 3'lü set halinde normalde 36$ etiketliydi. Ama ben bu seti 7$'a aldım , ki o fiyata bulmuşken tahmin edersiniz ki sadece 1 set değil tabi ki eş,dost,akraba kime bulduysak :) 
Bu fotoğraf sadece temsili :) Hiç kimse oraya gitmişken stok yapmadan duramaz eminim :) diyoorum ve geçiyorum bir diğer konuma .. 

New York şehrinin 'Uyumayan Şehir' olarak anılmasını da sanıyorum ki Pharmacy özellikli kişisel bakımdan , yiyeceğe içeceğe dair ürünlerin olduğu 7/24 açık marketler ispatlıyor.
En sevdiklerim Walgreens ve Duane Reade adlı bu iki mağaza oldu.
Maybelline , Diadermine ,Loreal Paris, Neutrogena  vb. bizim de Watsons ve Gratis mağazalarımızda bulduğumuz ürünleri satan bu mağazalar bazen öyle bir indirime gidiyor ki aklınız durur :)
Örneğin aşağıda gördüğünüz çok ama çok severek kullandığım bu Wet'n Wild far paletini Duane Reade mağazasından 3 adet fırça seti (allık,fondöten,kaş tarağı) eşliğinde kutu içerisinde 5$'a almıştım. Ve ayrı bir set olan diğer gördüğünüz pembe fırça setini de ayrı bir kutu içerisinde bu mağazadan 7$ gibi bir fiyata almıştım.

 





Ayrıca ileri ki zamanlarda yazacağım yazılarda sizi Walgreens mağazasından aldığım ve Tr'de olmayan Garnier ve Maybelline markalarına ait 2 ürünle tanıştıracağım ,izlenimlerimi aktaracağım :)

Sabırla okuduğunuz için çok teşekkür ederim .Umarım faydalı bilgiler olmuştur . :)
 Eğer merak ettiğiniz başka konularda (Amerika ile ilgili ) sorularınız varsa instagram sayfam üzerinden @obirblogger adıyla veya eceegursoy@gmail.com adresi üzerinden bana ulaşabilirsiniz.
Mutlu kalın :)
















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder